اغلب فری‌لنسرها مخصوصا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان بعد از مدتی دچار کم‌خوابی، کم‌تحرکی و از دست دادن ریتم زندگی معمول می‌شوند. چیزی که بقیه مشاغل کمتر تجربه‌ می‌کنند. فری‌لنسرهایی که با تراکم کار و پروژه سرکله می‌زنند بیشتر دچار استرس‌های حاد، افسردگی و حتی چاقی مفرط می‌گردند. برای همین انتخاب و پیروی از یک لایف‌استایل سالم، برای فری‌لنسرها جدی‌تر هست. سبک‌زندگی سالم شامل رژیم‌غذایی سالم، ورزش، تفریح است. امروز به عنوان یک فری‌لنسر در شروع دهه سوم زندگی‌م سبک‌زندگی جدیدی رو شروع خواهم کرد و جزئیات آن را در بنی‌آنلاین به اشتراک می‌گذارم.

شکست اضافه وزن و چاقی!

اضافه‌وزن فقط دشمن سلامتی نیست! بلکه حسابی روی تیپ و قیافه و اعتمادبنفس هم اثر منفی می‌گذارد. کم‌تحرکی و گشنگی‌کاذب یکی از عوامل مهم اضافه‌وزن در دوستان فری‌لنسر است. مهمترین اولویت من، جلوگیری از افزایش وزن بیشتر و تلاش برای آب کردن چربی‌های اضافی از طریق رژیم غذایی و گاهی هم ورزش است.

اولین اقدام من مراجعه به یک متخصص تغذیه و دریافت رژیم غذایی مناسب با توجه به پارامترهای فیزیکی و ... است. خوشبختانه مدیریت این بخش به عهده همسرم است و این یعنی دردسر کمتری برای پیگیری دقیق و روزانه رژیم دارم.

دومین گام استفاده از اپلیکیشن‌های کالری شمار برای مدیریت بهتر دریافت کالری‌های روزانه س. خوشبختانه اپلیکیشن‌‌های ایرانی و خارجی زیادی در این زمینه وجود داره که به این امر کمک می‌کنه. مثلا اپلیکیشن کرفس و کالری2

تردمیل پیاده‌روی و ...

ورزش، آسان‌ترین و مفرح ترین راه‌کار برای جلوگیری از اضافه وزن و صدالبته استرس و افسردگی است.  البته خیلی مهم است که ورزشی که انتخاب می‌کنید باب میل و روح و روان شما باشد، در غیر این صورت خیلی سریع کنارش خواهید گذاشت. اگر از بدن‌سازی خوشتون نمیاد، کسی شما رو مجبور نکرده که حتما وزنه بزنید! به جاش می‌تونید شنا یا هر ورزش دیگر را جایگزین کنید. پیاده‌روی هم از آن‌دسته از ورزش‌هایی است که اگر همراه خوبی کنارتون باشد، می تواند حسابی بهتون خوش‌ بگذره. با توجه به هوای نسبتا سرد، من تردمیل در باشگاه را ترجیح می‌دهم و از همین هفته شروعش خواهم کرد.