اوایل تابستان ۹۵ بود که آقا و خانم میارصنمی به واسطه یکی از مشتریان، به کارگاه فناوری بنی‌آنلاین معرفی شدند. این زوج کارآفرین به دنبال اجرای ایده‌ای با عنوان سامانه فروش آنلاین غذای خانگی بودند. بعد از چند جلسه توجیهی و پرزنت تمام مسائل،توافقات اولیه برای عقد قرارداد صورت پذیرفت. اما چگونه این استارت‌آپ به ثمر نشست؟!

مراحل اجرای پروژه مامی‌پز در کارگاه فناوری بنی‌آنلاین

برای مدیریت پروژه نیاز به این داشتیم که پروژه را به فازهای مختلف شکسته تا بتوانیم به مدیریت بهتری در اجرای فرآیند توسعه برسیم. به این ترتیب پروژه به فازهای زیر تقسیم شد:
  • فاز مطالعاتی شامل تجزیه و تحلیل و جمع‌اوری مستندات مورد نیاز پروژه شامل تهیه نمودار uml و مدل اسکرام
  • فاز طراحی پوسته: طراحی پوسته برای فروشگاه و سایت مبتنی بر استارت‌اپ مامان‌پز
  • فاز توسعه نرم افزار آنلاین: که شامل توسعه فروشگاه مبتنی بر دیتالایف
  • فاز توسعه اپلیکیشن اندروید: که در محیط b4a و مبتنی در webveiw انجام شد.
مدل اسکرام پروژه بغد از طراحی، به نرم‌افزار مدیریت پروژه تسکولو منتقل شد و کار توسعه رسما از اوایل تیرماه استارت خورد. متاسفانه به دلیل برخی محاسبات اشتباه در انتخاب فریم‌ورک مناسب، پروژه دارای وقفه ۲۰ روزه‌ای شد که هزینه های زیادی رو به تیم تحمیل کرد.

پروژه اوایل مهرماه رسما به کارفرما یعنی تیم مدیریت مامی‌پز تحویل شد تا فرآیندهای حقوقی شامل دریافت مجوزها مانند نماد اعتماد الکترونیک و دریافت درگاه‌های بانکی صورت بگیرد.

همزمان با شروع کار استارت‌اپ، مشاوره‌های بازاریابی الکترونیک و تجارت‌الکترونیک در اختیار تیم مدیریت قرار گرفته و هم‌اکنون مامی‌پز در فضای آنلاین و شبکه‌های مجازی حضوری پررنگ دارد.

هم‌اکنون مامی‌پز، فرآیند بازاریابی رو شروع کرده و در حال سرویس‌دهی به مشتریان علاقه‌مند به غذاهای خانگی مازندرانی می‌باشد. برای مامی‌پز و تیم موسس آن، آرزوی موفقیت داریم.
آدرس سایت: www.mamipaz.com